torsdag 20 oktober 2011

Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket

Alltså, titeln på Gunnar Ardelius debutroman får mig att gråta. Finaste titeln. Tyvärr fick inte innehållet i boken mig att gråta. Eller skratta eller känna någonting, förutom lite irritation. Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket är skriven i korta lyriska stycken och jag tycker att det är svårt, så svårt att läsa. Jag vill gilla men det gååår inte. Ledsen Gunnar. Sen är det ju lite fint att Gunnar är född 1981 och inte 1921 som man gärna tror.

2 kommentarer:

  1. Amen, åh! Den är ju så fin ju. I löv fragmentariskt. Kan du inte ge gulle-Gunnar en chans till?

    SvaraRadera
  2. Jag vet, jag är lite besviken själv. Har Gulle-Gunnar samma stil i alla böcker? I så fall tackar jag nej.

    SvaraRadera