onsdag 5 december 2012

Vad jag inte gjorde 2012

Av de 100 mest anmärkningsvärda böckerna från 2012, enligt New York Times, har jag inte läst en enda. Inte en endaste liten bok av etthundra. En är med på min julönskelista (Telegraph Avenue, hint hint) men det är så långt jag sträcker mig. Och jag kan inte heller skylla på att jag inte har funnit böckerna intressanta, jag har liksom inte ens hört talas om de flesta av dem. Pinigt för att kalla sig litteraturintresserad. Det får bli skärpning till nästa år.

Listan hittar ni här

2 kommentarer:

  1. Jag hade tydligen inte heller läst någon "finlitteratur" i år ;)

    SvaraRadera
  2. Jag hade tydligen läst en av dem - Varför vara lycklig när du kan vara normal?

    I övrigt kan jag inte säga att jag hade hört talas om så värst många av dem...

    SvaraRadera