onsdag 13 mars 2013

Lapptäcke till bebis

Jag har varit otrolig oflitig gällande bebisen. Hade såklart massor av planer och mönster men orken och lusten har inte infunnit sig. T ex finns det en påbörjad barnvagnsmobil som har stor potential, men nu är mina fingrar som små prinskorvar så virkning är inte aktuellt. 

Däremot har jag faktiskt lyckats påbörja och avsluta ett lapptäcke till barnvagnen. Mönstret hittade jag här och inspiration är Plattan på Sergels torg. Vanligt lakanstyg, vadd, tråd och sjukt mycket tålamod är det som krävs. Resultatet blev väl lite sådär, jag kunde varit mer noggrann och petig, men det är iallafall färdigt. I dessa tider, en stor bedrift.

2 kommentarer:

  1. Bra gjort! Tålamod är inte riktigt min grej när det kommer till handarbete så jag är otroligt impad över alla som lyckas göra klart saker som dessutom blir fina. :) Lycka till med det där barnafödandet också.

    SvaraRadera
  2. Lisa du har mormors "hannalag"

    modern

    SvaraRadera