fredag 28 maj 2010

Bokpaket

Idag har varit en riktigt trivsam, ur ett bokperspektiv sett, dag. Det började med en avi från adlibris om att mina böcker har levererats. Därefter kom ett mejl från bibblan att min reserverade bok fanns att hämta. När jag kom hem med min bokkasse låg det en bok i brevlådan. Så imorgon blir det läsa av!

Från Adlibris fick jag första och sista delen i Uglies-serien, Uglies och Extras, en ungdomserie som handlar om en värld där alla 16-åringar blir plastikopererade och förvandlade till Pretties (för övrigt andra delen i serien) och blir några slags übermänniskor. Sen finns det såklart de som ser igenom hjärntvättandet och har flytt ut i vildmarken och lever hippie-liv. Rekommenderas.
Dessutom har jag köpt Tim Burtons diktsamling The melancholy death of Oyster boy and other stories, som är en fantastiskt rolig, söt och morbid samling av korta berättelser om de mest bisarra figurer. Där finns den sorgliga berättelsen om Oyster Boy och kärlekshistorien om Stick Boy och Match Girl,
 
Stick Boy liked Match Girl,
He liked her a lot.
He liked her cute figure,
he thought she was hot.

But could a flame ever burn
for a match and a stick?
It did quite literally;
he burned up quick.

På bibblan hämtade jag upp Skräckens mästares senaste verk. Jag pratar såklart inte om Stephen King, utan om John Ajvide Lindqvist och Lilla stjärna. Vill läsa nu!

Till sist låg Mia Bengtssons amigurumi-bok, signed sealed delivered, i brevlådan. Virka roliga amigurumis. Jag tappade lite suget för pyssel efter bröllopsschabraket, men känner att det börja rycka lite i virktarmen igen.

Allt som allt alltså en finfin bokdag och fredag. Imorgon blir det vila ryggen i loggian och middag hos Rebecca och Johan för att fira våra dubbelt upp hemliga bröllop. Sweet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar