måndag 31 maj 2010

Lilla stjärna

Helgen ägnades åt sträckläsning av Lilla stjärna, så bra och så obehaglig! Inte läskig på samma overkliga sätt som Hanteringen av odöda, utan mer för att det här skulle kunna hända. Unga tjejer som mår dåligt, oprovocerat våld bland ungdomar. Jag ska inte predika eller föreläsa, det hör till ett annat forum, men attsingen vilken bra bok.
Utan att avslöja för mycket handlar den om två jämngamla tjejer, båda missanpassade på olika sätt, som när deras vägar korsas bidrar till ond bråd död. Den behandlar aktuella fenomen som Idol-uttagningar och Allsång på Skansen. Extra plus till de många musikreferenser som förekommer genom hela boken. Jag kommer att rekommendera Lilla stjärna till alla personer jag någonsin möter. Och Stockholms bibblor har ökat i värde igen.

Imorgon ska jag vårrusa, målet är att ta sig i mål under 29 minuter, förra årets tid. Sen blir det picknickande, DET ser jag fram emot.

1 kommentar:

  1. Hejsan. Jag läste nyss ut Lilla Stjärna, men jag fastnade inte så hårt för den. Tidvis tyckte jag att den var bra, men jag fick en känsla av att vänta på att den snart skulle "komma igång" hela boken igenom, men aldrig gjorde det. Sen hade de ihjäl en massa folk på Skansen och gick in till vargarna sen var det bara slut. Hux flux sådär. Gillar inte! Jag tycks inte kunna tycka om hela hans blcker utan endast bitvis. Människohamn gillade jag ända fram till slutet, sen blev den bara fööör skruvad. (Jag kanske borde hålla mig till reality-litteratur istället.) Låt den rätte tyckte jag visserligen om rakt igenom! Jag var livrädd! bra betyg. Nu ska jag läsa igenom hela din blogg. :) Hälsningar Sara.

    SvaraRadera