fredag 8 juni 2012

The S-croft crew

Om ett par timmar sitter jag på ett tåg till Varberg för att möta upp fina gamla väninnor. Med mig på tåget har jag bästisen Rebecca som så snällt valde att sitta brevid mig i fyran på Bråhögskolan i Staffanstorp. Rebecca och jag har bland annat ett förflutet i tjejgruppen Cool Girls, en kort karriär som pyromaner (ingen skada skedd, vi försökte utan framgång att smälta mynt) och en sommar på Irland.
Någonstans på vägen hoppar Frida på, som är min äldsta vän, vi går way back till 1C i ovannämnda skola. Vilket betyder att vi har känt varandra i 25 år. Frida hade coola kläder och en vit stereo, fräsig brud helt enkelt.

Framme i Varberg ska vi checka in på Varbergs Kurort. Där väntar förhoppningsvis, men antagligen inte, Lina, Elin, Dori och Greti. Minst två i den gruppen har väldigt svårt att passa tider.
Lina gick också i min klass på mellanstadiet. Hon är snurrig, tidsoptimist och har en "lugn det ordnar sig"-filosofi. En gång fick jag ett vykort av Lina, adresserat till det gula huset på hörnan nära Järnvägsgatan.
Tvillingarna, Dori och Greti, kom in i gänget via Lina. De kan prata, shoppa och äta, men också lyssna och kramas när man behöver det. Greti har svår årtalsdyslexi och fick oförtjänt rykte om sig att alltid vara sen, tills det framgick att det var Dori som var snigeln.
Elin lärde jag inte känna förrän i högstadiet, då vi spanade på killar i korridoren på Centralskolan. Vi har hängt på Öland, bytt kläder, blonderat oss och varit varandras dejt på gymnasiebalen.

Det kommer att bli en helt fantastisk helg, med dessa fantastiska vänner. Det ska spaas, tränas, pratas, skrattas och dansas. All kärlek, flickor!

3 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter. Ha det så kul!

    SvaraRadera
  2. ha så JÄTTEMYSIGT med dina fantastiska vänner.

    modern

    SvaraRadera