fredag 1 oktober 2010

Tips från coachen

Jag har nog nämnt det tidigare, men nu känner jag att jag måste trycka extra mycket på Bokbörsens fenomenalitet (nä det är inget riktigt ord). Det är en sida där alla, eller iallafall många, av Sveriges antikvariat har samlat sina böcker. Även privatpersoner kan sälja sina dammiga luntor här. Och de har så gott som allt, speciellt om man, som jag, gillar gamla böcker som luktar arkiv och kvalitet. Jag har ju skrivit att jag i somras införskaffade hela Anne på Grönkulla-serien, något som var omöjligt att få tag i på annat sätt. Nu i veckan köpte jag Fruarna i Stepford, eftersom min kära mor har återuppfått mina ögon för Ira Levin. Även om ni gillar nya oanvända böcker kan det vara värt en titt!

Sitter ni sysslolösa imorgon lördag, finns det chans att besöka Salems bibliotek där jag håller i virkkurs för flickor i alla åldrar. Tyvärr var det ingen kille anmäld denna gång. Kursen är fullbokad men det är alltid kul att gå på bibblan. Och så kan ni träffa Beatrice och få finfina boktips, det har hon alltid massor av. Kom kom!
Kontorszombie, sköldpadda, Döden, häxa och munk

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att fenomenalitet skulle funka alldeles utmärkt som ord. Snyggt är det i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Jag trodde på riktigt att det var ett ord. Tills jag inte hittade det i ordboken. Jag tycker det är fint, lite svårt att uttala bara :)

    SvaraRadera
  3. Rätt svårt att stava också, faktiskt. :-)

    SvaraRadera