fredag 13 maj 2011

Myten fredagen den 13:e

Jag tror varken på skrock eller gud. En gång hoppade jag på fel tunnelbana på väg till jobbet och upptäckte inte det förrän jag var vid Gärdet. Gå av och åka tillbaka. Gör om, gör rätt. Denna gång råkade vara en fredag med datumet den 13:e. En ren slump. Det som är lite roligt i historien är att när vi pratade om det på jobbet inför nästa fredag den 13:e var det en tjej som tyckte att det var väldigt lustigt. Nästa dag, fredagen, gjorde hon exakt samma sak... Ooo, scary...

Vad har ni för historier om fredagen den 13:e?

Skickat från min iPhone

3 kommentarer:

  1. Ingenting om fredagen den 13:e eftersom det brukar vara som vilken dag som helst för mig. Däremot tror jag det är du som lärt mig var myten att inte lägga nycklar på bordet kommer från och därför har jag inga problem att lägga nycklar på bordet längre. :) Däremot går jag inte gärna under stegar...

    SvaraRadera
  2. Jesu och hans lärjungar var 13 till bordet när han blev förrådd- Han avrättades på en fredag. Detta är en av myterna kring fredagen den 13:e. Tack för tipset om boken av Michael Chabon

    modern

    SvaraRadera
  3. Åh mamma, du är så klok! Som en bok!

    SvaraRadera