lördag 17 juli 2010

Det är så logiskt alla fattar utom du

Förutom att vara en fin låt med Säkert! är det även en fin bok av Lisa Bjärbo. Den handlar om Ester och Johan som har varit bästisar sen alltid, men nu har Johan gått och blivit kär i Ester. Ester är kär i en kille med skrattgropar som spelar i hårdrocksband och har ingen aning om Johans känslor.

Handlingen i sig har jag läst förut, men Språket! Det är som att jag kastas tillbaka till min tonårstid, när föräldrar inte fattade någonting och man själv var lika clueless. Det förekommer meningar som är så löjligt bra att jag inte förstår hur man kan formulera dem. Jag har aldrig haft någon längtan att återuppleva tonåren, och det står jag fast vid, men mina känslor har mildrats lite efter att ha läst boken, det var kanske inte så farligt som jag vill minnas? Hade jag inte jäkligt roligt som 16-åring? Lisa Bjärbos bok får mig att vilja gå och bläddra i gamla fotoalbum och fyllas av nostalgi.

Det visar sig att jag och Lisa har en gemensam bekant, vilket ledde till att vi var på samma fest förra helgen. Tyvärr innan jag hade läst boken, annars hade jag överröst henne med komplimanger och bett om att få bästis och bundis. Kolla in hennes ljuvliga blogg http://onekligen.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar