måndag 19 juli 2010

Virknålarna

Alla mina virknålar utom en är arvegods från min farmor. Farmor är fortfarande i livet men är inte längre aktiv virkare. Jag har även tagit över hennes stickor som låg i en fin stickburk, kan vi väl kalla det. Virkpinnarna förtjänar en minst lika fin förvaring så jag blev himla glad när jag hittade Poppylindas mönster på ett sminketui. Funkar ju lika bra till virknålar.



De små fickorna längst ner tänkte jag ha till min lilla sax och stoppnålar och hårnålar. Den observanta ser att det är samma tyg som jag har klätt soffan i loggian i. Bra möbeltyg från Ikea, lite för tjockt för att använda till virknålsetui. Men lite våld löser det mesta (eller egentligen inte, bara i det här fallet). Sen fäste jag sidenband i sidan för att kunna knyta ihop paketet. Den stora, stora virknålen, 4,5, fick såklart inte plats. Den är helt omöjlig att ha att göra med.

3 kommentarer:

  1. Jag lånade på mig Bjärbo-boken idag förresten. Har inte läst den, trots att det är jag som köpt in den och allt! Har bara kikat lite på den. Men nu, under semestern, ska den bli läst.

    SvaraRadera
  2. Ååååh, så fin den blev med band, och så smart till virknålarna. Ska nog sy en till till mina. =)

    SvaraRadera