måndag 5 juli 2010

Familjen Larsson och blombroschen

Nä, det är ingen boktitel (fast det låter som en, typ Fem-böckerna eller Kitty, "Familjen Larsson och den försvunna klockan") I alla fall så var min gamla vän Frida här i helgen (hon är alltså inte gammal, hon är lika purung som jag, vi har känt varandra i... 24 år... herre min Je).

I ALLA FALL, så var Frida med familj på besök. I lördags åt vi middag hemma hos min unga vän Rebecca som jag känt ungefär lika länge. Rebecca har bjudit mig på middag och fika massor av gånger den senaste tiden, så jag virkade en blombrosch till henne som ett litet tack. Mönstret hade jag köpt i samband med bröllopet, men det aldrig av att jag gjorde någon ros. Efter kohetsen var det ganska skönt att virka något lite enklare som blev klart på nån timme. Mönstret är köpt från Sarah London och heter Loopy roses. Både Rebecca och Samuel verkade uppskatta accessoaren.


Vi tittade även på den märkliga matchen Paraguay-Spanien. Samuel tyckte att den var väldigt spännande. Viktor tyckte om att bli fotograferad.


På söndagen var det så varmt, så varmt. Vi spenderade nån timme på Spårvägsmuseet, som jag kan rekommendera för alla som inte varit där. Mycket intressant. Det fanns gamla spårvagnar, linjebussar, droskor och tunnelbanevagnar. De flesta fick man klättra in i, så kul!
De hade gott kaffe också.


Sen lunchade vi på Fåfängan, badade i Sickla och grillade på Rebecca och Johans gård. Fin helg!
Snart är det semester, det blir gött. Lånade fem böcker på bibblan idag, undrar hur länge de varar...

1 kommentar:

  1. Hela familjen Larsson tackar för en härlig helg i storstaden. Viktor har inte slutat prata om den andra matchen än, som utspelade sig söndagkväll på gräsmattan när han fick spela fotboll med de "stora killarna"!

    SvaraRadera