måndag 12 juli 2010

Vatten över huvudet

I ett svagt ögonblick, då det enda som virkades var gosedjur till nyfödingar, bestämde jag mig för att mitt nästa egna projekt skulle bli en fin pläd, bestående av rutor. Närmare bestämt 80 rutor (efter att jag frågat Jonas vad 10x8 är, jag vet, pinsamt). Nu har jag virkat 3 rutor på en vecka och har bestämt att det är alldeles för varmt med en pläd i högsommarvärmen. Den blir perfekt att ha till jul och svepa in sig i när vinden viner i de otäta fönsterna. Förhoppningsvis är jag klar tills dess...

Dessutom är min virknål 4,5 den största virknål någonsin så jag orkar inte hålla den mer än en timme om dan...
Jag har lagt min bästa virknål (3,5) bredvid för att illustrera skíllnaden i storlek.

4 kommentarer:

  1. Nästa projekt kan ju bli en pläd av mormorsrutor? Den jag påbörjade i Borran blev visst aldrig klar... Inte sjalen heller, den ligger fint ihopvikt i en plastpåse. Kanske dags att ta upp den igen?

    SvaraRadera
  2. Oh ja, grymt stor virknål. Ser ut som en mindre sticka.

    SvaraRadera
  3. Haha jag har också några mormorsrutor liggandes, skulle bli en väska... De här rutorna behöver man iallafall inte byta garn på, alltid nåt. Fråga mig i november hur det går med pläden.

    SvaraRadera
  4. Jösses vilken nål! Ta tag i era mormorsrutor, de är roliga....och ungefär det enda jag kan virka. :)

    SvaraRadera