tisdag 6 september 2011

Prins Charles känsla

Bokcirkeln Edit har beträtt nya marker, serieromanens. Personligen har jag sniffat lite i utkanten tidigare, men det är en relativt ny bekantskap. Och jag tror att detta is the beginning of a beautiful friendship. Liv Strömqvists Prins Charles känsla är något av det bästa jag har läst i år. Den är smart, feministisk och fruktansvärt rolig. Strömqvist utgår från olika genusteorier och popkulturella fenomen och hon gör det så bra att till och med min konservative, mörkblåa man tycker att det är roligt. Och det, mina damer och herrar, är inte lätt.

Jag har en småbarnsmamma (eller två) i min närhet som tycker att det är roligt att känna igen sig i att köpa tops. Jag tycker att det är roligt att känna i sig i att ha en strategidatorspelande pojkvän. Helt olika referenser men serieromanen är definitivt här för att stanna.

1 kommentar:

  1. Hahaha! Också kul. Inte lika kul som att köpa tops, men väldigt, väldig roligt. MER serieromaner till oss!

    SvaraRadera