måndag 4 juli 2011

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Ja, jag vet att jag antagligen är den sista i hela Sverige som har läst den boken, men någon ska ju vara det. Så därför behöver jag inte heller skriva något om den. Och det har inte aaalls något att göra med min bloggtorka. Som inte är en bloggtorka, jag har jättemycket att skriva om, jag orkar bara inte. Snart, en dag, kanske...

Okejrå, läs boken, den var kul. En svensk Forrest Gump. Mysig och underhållande.

Visste ni förresten att ordet OK kommer från nåt krig. När man skulle rapportera antalet döda (egna soldater), 500 killed, 1000 killed osv. Bäst var om det inte var några döda, noll killed, 0 K, OK. Det läste jag i Rocky.

1 kommentar:

  1. ja lilla Lisa allt är historia - man skall bara komma IHÅG - t ex honnör kommer från att man tog bort visiret och hälsade

    modern

    SvaraRadera