måndag 24 maj 2010

Moi mukulat!

Imorgon åker jag till De tusen sjöarnas land. Det blir mitt första besök i grannlandet, något jag ser väldigt mycket fram emot. Dock har jag fått höra rykten om att finnar inte gillar skåningar. Kändes inte det lite oväntat? Dels för att alla skåningar är fryntliga och glada, det vet ju alla, men också för att jag trodde att vi och finnarna var i lite samma position, förtryckta och errövrade av maktstinna svenskar. Fight the power liksom. Nåväl, jag vet inte om det ligger nån sanning i ryktena, eller i så fall vad den bakomliggande orsaken är. Jag åker dit med öppet sinne, men kommer också att sova med ett öga öppet. Man kan aldrig vara för försiktig.

2 kommentarer:

  1. Jag var i Kristianopel i Blekinge i helgen och där sa de "Det måste vara skönt att vara skåning för då är man välkommmen överallt, de är ju så härliga!" Så sov du gott!

    SvaraRadera
  2. Haha det var fint att höra. Jag sov väldigt gott och märkte inte av något skånehat. Ryktet var alltså osant.

    SvaraRadera