tisdag 14 december 2010

Musikhjälpen 2010

Musikhjälpen i P3 handlar om att lyssnarna kan önska låtar och samtidigt skänka en slant till en oerhörd god sak, i år ett försök att stoppa barnhandeln i världen. Det går även att buda på diverse ting, Maria Montazamis tofs eller Zlatans klubbtröja. Samtidigt sitter de tre programledarna instängda i en glasbur i Malmö, ska sända dygnet runt och för inte äta fast föda. Första året det drog i gång, 2008, trodde jag mest att det var ett jippo, men förra året blev jag fast och nu är jag ivrig förespråkare.

Årets programledare är Martina Thun (yeah), Nour El-Refai och Timbuktu. Det kommer att bli bra.


Jason Diakité, Nour El-Rafai och Martina Thun. Foto: Mattias Ahlm /Sveriges Radio
Foto: Mattias Ahlm /Sveriges Radio
Vilken låt jag har önskat? The Killers med All the things I´ve done.

1 kommentar:

  1. Jag önskade Did you give the world some love today baby med Doris. Tyvärr hörde jag inte när de spelade den men får väl önska nåt mer. :)

    SvaraRadera