tisdag 28 december 2010

This is my hometown

Julen har varit en trivsam tillställning. Snön reducerade dock firarskaran något, folk föll bort efter hand och julafton liknade "Tio små negerpojkar". Ett tag såg det ut som att det bara skulle bli jag och mamma och pappa, men både bror och syster trotsade vädrets makter och till slut blev det en munter skara som doppade i grytan, kollade Kalle, rev julklappspapper och mumsade marsipan.

På juldagen säger traditionen att det ska promeneras i Skrylle, men termometern visade minus 12 och vägarna kändes minst sagt instabila så mor och far och jag strosade i Staffanstorp istället. Byn visade sig från sin bästa sida och jag blev nostalgisk och ville flytta tillbaka. Det måste vara åldern. Nästa gång jag är nere ska jag ta kort på de fula, tråkiga 70-tals husen som ska fungera som motvikt varje gång minnet sviker. Men nu får ni bara se mitt fina Staffanstorp, enjoy!

Brågarpsvägen, med kyrkan längst ner. (och några fula hus till höger)


Lite pittoreskt va?

Istappar i massor

Gästis

Stationen och sockerbruksparken med tillhörande mölla

Tågstationen, ej i bruk.

Brågarps kyrka

Tantklubben

Kyrkan och kamouflerad pappa.

Frödings väg, bästa vägen.

Julpynt

Insnöat kryddland, med mammas keramikhjärtan.

4 kommentarer:

  1. Åh, så mysigt. Heja Staffanstorp!

    Kram

    Stina

    SvaraRadera
  2. Ser jättefint ut! Men vad tycker du om all snö, du som vill ha regn och dimma. :)

    SvaraRadera
  3. Fina bilder från en trevlig promenad, men stationshuset är inte tomt. Det är café med rättigheter, som drivs av 2 tjejor.

    / Pa

    SvaraRadera
  4. Nä okej. Jag menade såklart att den inte används som station, bara som fik.

    SvaraRadera