fredag 18 november 2011

Vi läser

Therese i superfin klänning + mor

I nyaste numret av Vi läser syns min gamla kursare och numera bibliotekarie Therese. Artikeln handlar om Sällskapet för Ester Rignér-Lundgren, författaren till Lotta-böckerna, som Therese och hennes mamma stolt tillhör. Jag läste lite Lotta när jag var yngre, men även en del Jolly och så här ett stort antal år senare har jag lite svårt att hålla dem isär. Men både Therese och artikeln har fått mig sugen på hederliga B. Wahlströms flickböcker. Undrar om bibblan har Lotta?


2 kommentarer:

  1. First thing to do monday; leta på Vi läser och visa för alla kollegorna att jag har en kändiskamrat!

    SvaraRadera
  2. Tack Lisa! Stolt är jag absolut över att tillhöra det sällskapet, vi har väldigt roligt på våra träffar.

    En del bibliotek har faktiskt böckerna så gör ett försök.

    SvaraRadera