torsdag 17 juni 2010

Utvald

Den tredje boken om nybörjarvampyren Zoey är en typisk ungdomsbok som jag skulle gillat när jag var yngre (minus allt snusk, det fanns inte i Kitty- eller femböckerna). Den är lättläst, lagom engagerande och underhållande (och inte minst, utspelar sig på internat). Såhär i vuxen ålder inser jag att det inte är någon stor litteratur, språket är ganska taffligt även om jag tror att lite beror på dålig översättning. Detta till trots kommer jag att fortsätta läsa de följande delarna, det finns väl minst fyra till, jag vill väldigt gärna veta om Zoey nångonsin kommer att bli översteprästinna och om hon kommer att bli ihop med vampyrhunken Eric igen.

I övrigt handlar det mest om fotboll här hemma. I morgon blir det middag med Lina, Rikard och nyaste tillskottet Emmie hemma hos Rebecca. Ska bli skönt att prata om något annat än offside-situationer och domarjävlar för en gångs skull.

2 kommentarer:

  1. Läs på engelska Lisa! Jag har inte kollat den svenska översättningen men tror att många av de språkliga detaljerna försvinner i just de böckerna.

    SvaraRadera
  2. Ja, kommer nog läsa fortsättningen på engelska (eftersom jag inte orkar vänta på den svenska översättningen)

    SvaraRadera