tisdag 15 juni 2010

VM i fotbollsstickning

Nu har jag anmält mig till VM i fotbollsstickning.
Skaparglädjen sprudlar i Sjöstaden och eftersom jag har gift mig med en fotbollstok så kan man väl säga att de kommande 4 veckorna är bokade framför tvn, första parkett. (Utom på lördag för då är det prinsessbröllop för hela slanten och maken är utkörd. Men det hindrar ju inte skapandet.)

Ett projekt är redan klart och ett annat är ska påbörjas fortast möjligt. Bildbevis kommer snart.

Skaparglädje och bokslukande går inte hand i hand. Böckerna, eller iallafall utläsandet av böckerna, får vänta tills VM är slut.

För övrigt har jag tipsat fotboll på jobbet, det såg väldigt bra ut de första matcherna men pga oväntat dåligt spel av Italien och Kamerun igår ser det nu lite sämre ut. Ikväll borde det dock vara tre säkra matcher. Och det brukar ju betyda att det går åt helvete.

2 kommentarer:

  1. Lycka till med både stickande och tipsande. Jag har också kört ut maken på lördag då blir det bröllop för hela slanten här hemma med.

    SvaraRadera
  2. Lämnar svar på din fråga i min blogg här. När jag kommer och hälsar på er i början av juli kan jag visa dig det är både lätt och roligt. Jag tar med vad som behövs så får du prova.

    SvaraRadera