torsdag 26 augusti 2010

Mellanläge

Helgen bjöd på överraskningar och festligheter. Det började på fredagen då jag i god tro gick ner i trapphuset för att låna ut en säng till Rebecca. Tji fick jag, för hon hade LJUGIT och nu var det dags för fruhippa. Jag hanterar inte överraskningar särskilt bra, men efter några panikartade minuter då jag gick med ögonbindel, lugnade jag nämnvärt ner mig och njöt av fina vänners sällskap. Sen blev det go-cart, femkamp och vinprovning och hejbaberiba.

Vår sommarfest som även var ett substitut för bröllopsfest blev en hit. Folk sa iallafall att de hade roligt och det får vi väl lita på. Tyvärr glömde vi att ta fram godis, chips och sprit så vi måste nog ha en fest till snart för att inte jag ska bli alkoholist och tjockis.

På söndagen slog vi till med ännu en fruhippa, denna gång Rebeccas, så det var inte tid för vila. Vi målade porslin som ska bli väldigt spännande att se slutresultatet på.

I allmänhet känner jag mig lite nere, trött och oengagerad. Jag hoppas att det är en fas, för jag har massor av böcker att läsa, saker att virka och personer att träffa. Get a grip, woman.

6 kommentarer:

  1. Du har ju haft mycket att stå i så det är inte så konstigt att det blir lite rast och vila efteråt. Krafterna är nog snart tillbaka. Tack för en mycket trevlig fest! Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Aha, nu har jag hittat hit! Spion-Sara är överlycklig. Tack för ett finfint kalas och jag kommer gärna på besök och tar del av sprit och godis. Tänker närmast på 13-17 sept, har ni någon tid för mig då månne? Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Vill passa på att förtydliga att jag inte menade att ni ska göda mig med sprit och godis hela den nämnda veckan. Är så himla anspråkslös att jag bara begär någon enstaka dags underhållning. Och sprit och godis då, inte att förglömma. Du kanske frågar dig vad får du i utbyte? En tjock kompis och, och.. Ja det var väl det. Eller, jag kan roa dig med mina då nyanlagda bilringar (ja eller för att vara ärlig, de redan existerande bilringarna som kommer att utökas av din sprit- och godisdiet). Skoj blir det!
    Förlåt, nu spårar jag ur. Lugn fredag på jobbet och detta är resultatet. Hoppas att du blir piggare och gladare snart fina du, annars är det bara att ringa eller vänta på min bilringsshow.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Sara, 16-17 september passar bra för godis-och-sprit-orgie. Börja öva på bilringsshowen, jag lovar att stoppa gelehallon i troskanten!
    Välkommen hit förresten! Bra snokat!

    SvaraRadera
  5. Tack ännu en gång för senast. Vilken proffsig blogg - riktigt imponerad! Jag lovar att avlasta dig gällande såväl Sara som godiset. KRAMAR!

    SvaraRadera
  6. det heter inte bilringar - heter kostcirkel

    modern

    SvaraRadera