onsdag 5 januari 2011

Hjälp, solsemester i sikte

Om ganska precis en månad ska jag och Jonas resa till Sri Lanka för att bevista bröllop och förhoppningsvis se en och annan elefant. Det är målet med resan. Till saken hör att min käre man är lite känslig mot solen. Och när jag säger lite känslig så menar jag mycket känslig. Han har fått solsting i Lund en gång och legat sjuk resten av helgen. Av denna enkla anledning har vi inte åkt på solsemester de senaste elva åren, vi har inte vistats i land där sol finnes, vi har inte pratat om sol, vi har inte tänkt på sol. Vi har varit i Spanien, i november och januari. Vi var i Milano i juni på bröllopsresa, det höll på att bli ett kort äktenskap.

Jag älskar solen. Solen är min vän. Och nu ska jag äntligen få se min vän förutom de tre sommarveckorna då den behagar visa sig i Sverige. Jag längtar. Men på grund av brist på solsemestrar är jag nu lite brydd över packning. Vad har man med sig på solsemester? Jag tänker då sådana där självklara saker som bikini, men även superbraiga tips från vana solresenärer. Ge mig dina bästa solsemestertips! Nåt för slitet hår efter all solbadning, mygmedel, you name it.

Help me Obi-Wan Kenobi, you´re my only hope!


ps. Jag googlade "solsemester vad ska jag ha med mig". Resultatet var inte till belåtenhet.

3 kommentarer:

  1. En smidig strandklänning (eller poolklänning) är mitt tips. Något som är enkelt att ta på sig på väg till och från solandet. Och varför inte en snygg matchande huvudbonad om du behöver lite skydd från solen.

    SvaraRadera
  2. fast Jonas har ju varit 2 ggr minst i Californien utan problem?!

    modern

    SvaraRadera
  3. Efter-sol-kräm. För man bränner sig alltid...

    SvaraRadera